کفش ملی در گذر زمان

گروه صنعتی ملی، بیش از 6 دهه قبل کار خود را از خیابانی در منطقه مرکزی تهران که هنوز هم بعد از دهه ها از موقعیت ویژه تجاری و کسب برخوردار است، آغاز کرد؛ این شرکت تنها در مدت چند سال با شتابی شگرف به تولید و فروش  و صادرات روزانه 120 هزار جفت کفش رسید و رکوردی قابل ثبت از نظر کمیت تولید و شبکه توزیع و فروش را بر جای گذاشت.

تیرماه 1330

تاسیس شرکت

در سال ۱۳۳۰ هجری شمسی دو دهنه مغازه در خیابان خیام جنب بازار بزرگ تهران فعالیت خود را در زمینه فروش کفش آغاز کرد. در همان سال شرکتی با نام (شرکت تجاری استاندارد) در محل فوق به ثبت رسید که با قرار دادن یک دستگاه ماشین (گالش زنی) شالوده تولید کفش ماشینی در خاورمیانه ریخته شد.

سال ۱۳۳۹

توسعه شرکت

تا سال ۱۳۳۹ دامنه فعالیت تولید کفش در انواع مختلف با الحاق مکا‌‌ن‌هایی در جوار مغازه‌های فوق‌الذکر گسترش یافت و محصولات خود را با نام (کفش ملی) به بازار عرضه نمود.

دهه ۱۳۴۰ تا اوایل ۱۳۵۰

تاسیس گروه صنعتی ملی

طی دهه ۱۳۴۰ و تا اوایل ۱۳۵۰ شرکت‌های متعددی در زمینه‌های تخصصی وابسته به تولید چرم و کفش و سایر اقلام مرتبط، همچنین توزیع و فروش محصولات یکی پس از دیگری متولد و آغاز به کار نمودند و خانواده بزرگی به نام (گروه صنعتی ملی) را ایجاد کردند. رشد و ترقی گروه صنعتی ملی به حدی بود که در مدت کوتاهی به بزرگترین تولیدکننده کفش ماشینی در خاورمیانه مبدل شد و محصولات آن نه تنها در بازارهای ایران بلکه در اقصی نقاط جهان صادر گردید.

دهه ۱۳۶۰

رکود دوران جنگ

طی سال‌های دهه ۱۳۶۰ بر اثر بروز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و تحریم اقتصادی، گروه صنعتی ملی تا حدود بسیاری از رشد و بالندگی باز ایستاد و در گردونه رقابت نتوانست جایگاه همیشگی خود را حفظ نماید. اما اینک با بکارگیری ابزارهای مدریت نوین و تلاش در راستای احیای توانمندسازی، گروه صنعتی ملی با طرح چشم اندازی جدید و اتخاذ استراتژی دستیابی به مزیت‌های رقابتی بازارهای جهانی، روش تولید غیر متمرکز را برگزیده است.

اکنون

استراتژی جدید

در این راستا همسو کردن تولیدکنندگان در سطح کشور و استفاده و آموزش مستمر فناوری‌های نوین به تولیدکنندگان جهت دستیابی به محصول با کیفیت برتر و مطابق با الزامات، از اهداف اساسی گروه صنعتی ملی می‌باشد که با محدود نمودن فعالیت برخی از شرکت‌های غیر فعال و فعال نمودن شرکت کفش ملی که همواره به عنوان یک شرکت بازرگانی محصولات شرکت‌های تابعه گروه را عرضه می نمود، در حال دستیابی به این هدف و آرمان‌های ارتقایی می‌باشد و استمرار بهبود در آن به اقداماتی نظیر اخذ گواهینامه ISO ۹۰۰۱-۲۰۱۵ آغاز پروژه سرآمدی سازمانی، مکانیزاسیون سیستم فروش فروشگاهی، شناسایی خواسته مشتریان و آحاد جامعه همچنان تداوم دارد.